JPK-CIT
OPIS WEBINARU
Webinar dedykowany jest wszystkim podatnikom CIT, których dotyczyć będą nowe obowiązki związane z wprowadzeniem ksiąg rachunkowych przy użyciu programów komputerowych (JPK_CIT). W szczególności dla podmiotów, których obowiązek ten (w części) obejmować będzie już od stycznia 2025 roku, tj. dla Podatkowych Grup Kapitałowych (PGK) oraz podatników CIT, których wartość przychodu uzyskanego w poprzednim roku podatkowym (a w przypadku spółek nie będących osobami prawnymi - roku obrotowym) przekroczyła 50 milionów euro.
Webinar skupiać się będzie na przedstawieniu podstawowych informacji o nowej strukturze ksiąg rachunkowych JPK_KR_PD i ewidencji środków trwałych i WNiP JPK_ŚT_KR, oraz na omówieniu znaczników identyfikujących konta księgowe. Przedstawiona zostanie także lista najczęściej spotykanych problemów, z którymi spotykają się dostawcy oprogramowania podczas analiz przedwdrożeniowych oraz wdrożeń nowych struktur JPK.
Wydarzenie zostanie podzielone na osobne części merytoryczne: wprowadzenie, prezentowane przez prelegentów LTCAoraz kwestie księgowe, prezentowane przez prelegenta Partnera Wydarzenia – KR GROUP. Techniczne aspekty wyboru i wdrożenia oprogramowania do generowania JPK CIT przedstawi przedstawiciel XPLUS S.A.
PROGRAM
- Wprowadzenie (LTCA):
- zakres i cel zmian,
- rozłożenie w czasie nowych obowiązków
- niezbędne działania wdrożeniowe i przygotowanie systemów FK
- Kwestie Księgowe (KR GROUP):
- obecny JPK KR a nowy JPK CIT – jakie są najważniejsze różnice?
- jakie dane powinien zawierać JPK środki trwałe?
- wyzwania procesowe i merytoryczne związane z nowym raportowaniem dla zespołów finansowo- księgowych
- praktyczne rekomendacje dot. wdrożenia JPK CIT
3. Techniczne aspekty wdrożenia JPK CIT (XPLUS S.A.)
a. lista najczęściej występujących problemów przy wdrażaniu JPK CIT
b. na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania?
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
26.09.2024
Cena bez abonamentu:
49 PLN + VAT
Czas trwania:
2 godziny 24 minuty
Certyfikat:
Tak
Materiały:
Tak
-
-
Wykład1.1
-
Aleksander Łożykowski
Doradca Podatkowy, Radca Prawny
Aleksander jest doradcą podatkowym w kancelarii LTCA, radcą prawnym, pracownikiem naukowo-dydaktycznym Szkoły Głównej Handlowej. Studiował prawo na Uniwersytecie Warszawskim, finanse i rachunkowość na SGH, ukończył studia doktoranckie na SGH, aplikację radcowską w OIRP w Warszawie oraz studia podyplomowe z wyceny nieruchomości na Politechnice Świętokrzyskiej. W latach 2019 – 2022 pełnił funkcję dyrektora departamentu podatków dochodowych w Ministerstwie Finansów. Odpowiadał za szereg reform w podatku dochodowym, w tym wprowadzenie estońskiego CIT, ulgi na prototyp, ulgi na innowacyjnych pracowników, ulgi na ekspansję, ulgi na pierwszą ofertę publiczną, ulgi na CSR, czy ulgi na zabytki. Aleksander był także członkiem Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego oraz członkiem rady nadzorczej Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Wcześniej pracował w międzynarodowych kancelariach prawnych. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych, dotyczących w szczególności opodatkowania dochodów przedsiębiorców.
Emilia Pyt
Team Manager z 15-letnim doświadczeniem w księgowości. W swojej pracy dokładnie rozpoznając potrzeby branż, wdraża optymalne rozwiązania w systemach księgowych, które umożliwiają dostęp do kompletnych danych do analiz oraz raportów zarządczych. W KR Group odpowiedzialna za współpracę z firmami z branży nieruchomości oraz sektora usługowego, głównie poprzez przygotowywanie raportów finansowych dla kadry zarządzającej, przygotowywania rocznych sprawozdań finansowych, oraz poprzez wsparcie podczas przeprowadzania audytów. Odpowiedzialna za procesy wdrożeniowe dla nowych klientów.
Obecnie prowadzi projekty dotyczące:
• tworzenia polityk rachunkowości;
• przygotowania raportów finansowych;
• wdrażania nowej struktur ,,JPK CIT.”
Kajetan Kubicz
Adwokat
Kajetan jest adwokatem i ekspertem z zakresu podatku VAT oraz Partnerem Kancelarii LTCA. Ukończył prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w jednej z największych kancelarii prawnych w Polsce oraz w międzynarodowej kancelarii doradztwa podatkowego i restrukturyzacyjnego świadcząc usługi bieżącego doradztwa podatkowego oraz uczestnicząc w licznych audytach podatkowych. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz Klientów działających w branży budowlanej, transportowej, produkcyjnej oraz handlowej. Obecnie jest odpowiedzialny za bieżące doradztwo prawno-podatkowe, zarówno dla Klientów krajowych, jak i zagranicznych, głównie z obszaru VAT oraz w zakresie ulg podatkowych w podatkach PIT/CIT dotyczących rozwoju i innowacyjności. Jest autorem kilkuset wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego oraz o dokonanie klasyfikacji statystycznej towarów i usług. Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego zwłaszcza w zakresie opodatkowania VAT. Włada biegle językiem angielskim.
Anna Kozłowska
Doświadczona konsultantka finansowa z ponad 15-letnim stażem pracy w systemach klasy ERP Microsoft Dynamics AX/D365 F&O. Od 2016 roku aktywnie zaangażowana w projekty dostosowujące te systemy do polskich regulacji prawnych. Obecnie, w firmie XPLUS S.A., pełni funkcję Product Ownera dla produktów z grupy Regulatory Software.
Odpowiada za dostosowanie systemów MS Dynamics AX i D365 F&O w następujących obszarach:
• Jednolity Plik Kontrolny w tym JPK CIT
• Krajowy system e-Faktur (KSeF)
• Split Payment
• Weryfikacja czynnych podatników VAT
• Weryfikacja bankowych rachunków rozliczeniowych (BIała Lista)
• Anonimizacja danych osobowych zgodnie z RODO
• Anonimizacji kopii baz danych.