Coraz więcej podmiotów spełnia definicję instytucji obowiązanych, a tym samym posiada obowiązki związane z koniecznością weryfikacji kontrahentów i oceny ryzyka na potrzeby ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Naruszenie obowiązków wynikających z przepisów ustawy to szereg różnego rodzaju sankcji, w tym sankcji administracyjnych, pieniężnych (do 1.000.000,00 eur) oraz karnych (kara grzywny i/lub kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.)
Obowiązki związane z ochroną sygnalistów powinny być wdrożone w firmach od 17 grudnia 2021 roku.
PROGRAM
1. Ustawa o AML • Ogólne założenia ustawy • Definicja prania brudnych pieniędzy 2. Instytucje obowiązane – nowa definicja instytucji obowiązanej 3. Obowiązki instytucji obowiązanych • Ocena ryzyka – praktyczne omówienie przeprowadzenia oceny ryzyka oraz czynników za pomocą, których dokonujemy oceny • Środki bezpieczeństwa finansowego, w tym wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego – kiedy należy je stosować • Zasady szkolenia pracowników– czy wszyscy pracownicy podlegają obowiązkowemu szkoleniu AML? • Zasady zgłaszania nieprawidłowości – jak wprowadzić odpowiednią procedurę i kto jest zobowiązany do zgłaszania nieprawidłowości 4. Obowiązki wynikające z ustawy, a ochrona danych osobowych 5. Wewnętrza procedura AML • Osoby odpowiedzialne za wdrożenie procedur i nowe obowiązki kadry zarządzającej • Elementy procedury • Procedura KYC – know your customer, jakie elementy powinna zawierać • Wdrożenie procedury – praktyczne przykłady opracowania i wdrożenia procedury 6. Raportowanie do GIIF • Transakcje podlegające raportowaniu • Zawiadomienie o podejrzeniu prania brudnych pieniędzy • Raportowanie okresowe • Zasady postępowania instytucji obowiązanej w przypadku żądania wstrzymania realizacji transakcji przez Generalnego Inspektora lub Prokuraturę. 7. Zasady kontroli instytucji obowiązanych • Podmioty uprawnione do kontroli 8. Sankcje • Kary administracyjne • Kary pieniężne • Odpowiedzialność karna
I
Informacje
Cena z abonamentem
0,00 PLN
Stan prawny
18.08.2022
Cena bez abonamentu:
199 PLN + VAT
Czas trwania:
4 godziny 0 minut
Certyfikat:
Tak
Materiały:
Tak
Wykład1.1
Część 1 (kurs dostępny po zakupie)
Wykład1.2
Część 2 (kurs dostępny po zakupie)
Wykład1.3
Część 3 (kurs dostępny po zakupie)
Anna Kubicz
Doradca Podatkowy
Anna jest doradcą podatkowym i Partnerem Zarządzającym w Kancelarii LTCA. Ukończyła prawo na Uniwersytecie Warszawskim oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych i podatkowych, doradzając przy skomplikowanych transakcjach gospodarczych. Koncentruje się na doradztwie z zakresu podatków dochodowych ze szczególnym uwzględnieniem cen transferowych i analiz benchmarkigowych. Zarządzała ponad 300 projektami z zakresu TP. Anna z powodzeniem wdrażała również projekty z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR) oraz systemów compliance. Wykładowca na ponad 300 szkoleniach z zakresu cen transferowych, podatków CIT i VAT, MDR oraz compliance. Regularnie publikuje w prasie branżowej i specjalistycznej. Włada biegle językiem angielskim.
Materiały i certyfikaty dostępne po zakupie. Kliknij odblokuj aby mieć dostęp do materiałów i certyfikatów.
Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte?
Skontaktuj się z nami telefonicznie albo mailowo (dane kontaktowe poniżej) lub wypełnij formularz znajdujący się obok.
Zaletą szkoleń zamkniętych jest możliwość dostosowania zawartości merytorycznej spotkania, terminu i miejsca realizacji.
Tu z pomocą przychodzą eksperci Akademii LTCA uznani w Polsce specjaliści, praktycy w dziedzinie prawa, podatków, rachunkowości, kadr, płac i finansów.