FRAGMENT SZKOLENIA
OPIS SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie problematyki PIT, CIT i VAT związanej z działaniami marketingowymi.
Szkolenie obejmuje zagadnienia, które zostały wybrane na bazie naszej wieloletniej praktyki.
Skupiamy się na poszczególnych zagadnieniach, omawiając regulacje ustawowe oraz najnowsze interpretacje organów podatkowych i orzeczenia sądów administracyjnych.
Grupa docelowa: księgowi, pracownicy biur rachunkowych, przedsiębiorcy oraz inne osoby zajmujące się podatkami.
PROGRAM
1. Podatek VAT – ogólne zagadnienia:
o możliwość odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług w celach marketingowych,
o obowiązek naliczenia podatku VAT w związku z przekazywaniem towarów i usług w celach marketingowych,
o Próbki towarów, prezenty o małej wartości,
o Zestawy towarów.
2. Podatki dochodowe – ogólne zagadnienie:
o możliwość zaliczenia wydatków poniesionych w celach marketingowych do kosztów uzyskania przychodów
o obowiązek rozpoznania przychodów podatkowych w podatku PIT/CIT w związku z otrzymaniem towarów i usług w ramach akcji marketingowych (przychody z tzw. świadczeń nieodpłatnych).
3. Obowiązki dokumentacyjne i informacyjne związane z marketingiem
4. Reklama i reprezentacja, imprezy, targi, konferencje:
o pojęcie reklamy i reprezentacji,
o prezenty dla kontrahentów,
o konsumpcja z kontrahentami – interpretacja ogólna MF
o imprezy dla kontrahentów, imprezy okolicznościowe i jubileuszowe,
o szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
o wyjazdy krajowe i zagraniczne dla kontrahentów,
o udział w targach, organizacja stanowisk wystawowych,
5. Konkursy dla kontrahentów:
o definicja konkursu – problemy interpretacyjne,
o organizator konkursu a fundator nagrody w konkursie (organizacja konkursów przez podmioty zewnętrzne),
o Zakres opodatkowania i zwolnienia w PIT,
o Obowiązki dokumentacyjne,
o Regulamin konkursu – zasady sporządzania.
6. Sprzedaż premiowa:
o definicja sprzedaży premiowej,
o dokumentacja sprzedaży premiowej,
o funkcje płatnika
o sprzedaż premiowa – zakres zwolnienia z PIT.
7. Sponsoring:
o pojęcie sponsoringu w ujęciu prawnym i podatkowym,
o niezbędne elementy umowy sponsoringu,
o formy sponsoringu (rzeczowy, pieniężny, właściwy, niewłaściwy),
o sponsoring a darowizny.
8. Premie pieniężne i rabaty:
o rabaty bezpośrednie i pośrednie,
o pojęcie premii pieniężnych,
o premie lojalnościowe i premie jakościowe,
o premia pieniężna jako rabat, premia pieniężna jako usługa.
9. Bony, vouchery, karty podarunkowe
o podział bonów (voucherów) – bony jednego i różnego przeznaczenia,
o emisja bonów, nieodpłatne wydanie oraz zakup bonów,
o upływ terminu ważności bonów – skutki podatkowe,
10. Inne świadczenia na rzecz kontrahentów:
o przekazywanie biletów do kina i innych miejsc rozrywki oraz kultury,
o organizacja festynów, koncertów,
o zapewnianie zakwaterowania i wyżywienia,
o wręczanie alkoholu i prezentów luksusowych,
o cash back,
o przedłużona gwarancja,
o wydatki na wystrój siedziby przedsiębiorstwa,
o CSR.