Ulga na ekspansję, a koszty influenserów – wyrok WSA w Warszawie
- Wysłane przez Kinga Sadowska
- Kategorie Ulgi podatkowe
- Data 21 luty
Spółka z branży spożywczej prowadzi działalność gospodarczą i ponosi wydatki na wzrost przychodów, w tym na działania marketingowe oraz wynagrodzenia pracowników odpowiedzialnych za przygotowywanie i zamawianie materiałów reklamowych.
Spółka wystąpiła o indywidualną interpretację podatkową, pytając, czy wskazane wydatki mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 18eb ustawy o CIT i podlegać odliczeniu w ramach ulgi.
W interpretacji z dnia 23 sierpnia 2024 r. (nr 0111-KDIB1-3.4010.350.2024.2.PC) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał, że odliczeniu podlegają wyłącznie koszty dostosowania opakowań do wymagań kontrahentów. Natomiast w odniesieniu do:
- wynagrodzeń pracowników przygotowujących materiały reklamowe,
- współpracy z influencerami i ambasadorami marki,
stwierdził, że nie spełniają one warunków ulgi i nie mogą zostać odliczone.
Spółka zaskarżyła tę interpretację do sądu administracyjnego, który 10 stycznia 2025 r. uchylił jej część dotyczącą braku możliwości odliczenia wspomnianych wydatków.
Oznacza to, że zdaniem sądu wskazane wydatki mogą być uwzględnione w ramach ulgi na wzrost przychodów i podlegać odliczeniu.